SONUÇ VE ÖNERiLER
Matematik ögretimin en etkili aracı ögretmendir. Ögretmenin kullandıgı en önemli araç da ders kitabıdır. iyi bir matematik egitim-ögretimi için matematik kitaplarının yazımına ayrı bir önem gösterilmelidir. Bu düsünceyle, ilkögretim(1.-5. Sınıf) matematik ders kitaplarının genel degerlendirmesi yapılmıstır.
Arastırma bulgularına göre, ilkögretimde (1.-5. Sınıf) matematik ders kitaplarının 3.41-4.20 madde ortalaması aralıgında olup “yeterli” oldugu söylenebilir. Ancak, Türkiye’de matematik ortalamalarının düsük oldugu düsünülürse, matematik ders kitapları hazırlanırken “çok yeterli” olması için çalısmalar yapılmalıdır. Bu çalısmalarda, matematik ders kitaplarının konu ayrıntısına inilerek daha fazla kaynak taranmasına, daha fazla alıstırma ve seçmeli soru bulundurulmasına dikkat edilmelidir.