Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03-03-2007   #1
Profil
Üye
 
-TheTveT* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Feb 2007
Yaş: 35
Mesajlar: 2.648
Üye No: 15

Seviye: 41 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Canlılık: 0 / 1002
Çekicilik: 882 / 53377
Tecrübe: 10

Teşekkür

Teşekkürler: 0
0 Mesajina 0 Tesekkür Aldi
Rep
Rep Puanı : 1504
Rep Gücü : 36
İtibar :
-TheTveT* has a brilliant future-TheTveT* has a brilliant future-TheTveT* has a brilliant future-TheTveT* has a brilliant future-TheTveT* has a brilliant future-TheTveT* has a brilliant future-TheTveT* has a brilliant future-TheTveT* has a brilliant future-TheTveT* has a brilliant future
Standart Boğaziçi Köprüsü

İstanbul boğazı üzerinde Asya ve Avrupa'yı birbirine bağlayan 1073 m. boyundaki çelik asma köprü. Ortaköy ile Beylerbeyi arasındadır. 29 Ekim 1973'de zamanın cumhurbaşkanı Fahri Korutürk tarafından hizmete açılmıştır.

Bogaziçi Köprüsü'nün yapimina 1970 yilinda baslandi ve 29 Ekim 1973 yilinda tamamlanarak hizmete açildi. Köprünün toplam uzunluğu 1560 metre, iki kule arası uzunluğu 1073 metredir. Avrupa ve Asya kitalarini ayiran Bogaz'dan karsidan karsiya kolayca geçebilme fikri yüzyillar boyunca çekiciligini korudu. Bilinen en eski Bogaz geçisi M.Ö. 511 yilinda gerçeklestirildi. Iskit seferine çikan Pers Krali Darius'un 700 bin kisilik ordusu, gemilerin yan yana getirilmesiyle olusturulan yüzer köprü ile Trakya'ya geçti. Mühendisler Bogaz'in bir köprü ile geçilmesi konusunda zaman zaman degisik projeler üretse de bunlar tasari halinde kaldi.

Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.
Örnek olarak 1940 yılında Nuri Demirağ'ın girişimiyle Türk muhendisler ve Amerikalı uzmanlar tarafından boğaz köprüsü projelendirilmiş ve bu işe talip olunmuştur ama o zamanki iktidar tarafından "boğaza köprü olmaz, yıkılır" diye bu teklif rededilmiştir. 20. yüzyilin ikinci yarisinda Istanbul'un hizla gelismesi ve Avrupa-Asya arasindaki trafigin artisi Bogaz'a köprü yapilmasini zorunlu hale getirdi. Bogaziçi Köprüsü'nün yapimina 1970 yilinda baslandi ve 29 Ekim 1973 yilinda tamamlanarak hizmete açildi. Avrupa ve Asya ile sabit baglanti olarak Türkiye ulasim aginin çok önemli bir halkasini olusturan köprüde o dönemden bugüne trafikte beklenenin çok üstünde bir artis gerçeklesti. Köprünün ilk hizmete açildigi yil günlük ortalama araç geçisi 32 bin iken 1987'de bu sayi 130 bine çikti. 2004 yilinda ise köprüden günlük geçen araç sayisi 180 bin
Click the image to open in full size.
Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.Click the image to open in full size.
Click the image to open in full size.
Click the image to open in full size.
-TheTveT* is offline -TheTveT* isimli üyenin yazdığı bu Mesajı değerlendirin.   Alıntı ile Cevapla