04-10-2010
|
#1
|
|
-cFg # codeR'LAr. tüüm cfG atarLArı. ßiLgiLeri. içeRde.
HAreket AyarLArı .#
cl_sidespeed : Yana doğru hareket hızını ayarlar. Default değer 400 olmasına rağmen lan game'de oynayan oyuncuların hız artışını sağlamak amacıyla 9999 yapmanız işimize yarayacaktır
Önerilen Değer : 9999
cl_upspeed : Default değer 320 olan bu komutu dengelemek amacıyla 9999 yapmamız gerekir
Önerilen Değer : 9999
cl_yawspeed : Her ne kadar yana gitme hızı densede ben bu komutun default kalmasını daha sağlıklı buluyorum.
Cs komutLArı
Developer: CS Sunucuya bağlı iken tüm bağlantı bilgilerini gösterir.
scr_conspeed : Konsolun açılış hızını değiştirir.En yüksek "mantıklı değer "9999"dur.Ne kadar yüksek değer yazarsanız konsolunuz o kadar hızlı açılır.
0 = Yavaş | 9999 = Hızlı [tavsiye = 9999]
jpeg_quality : SS kalitesi
mat_monitorgamma : Oyun içi gamma değiştirme
cl_downloadfilter "nosounds" : Ses downloadlarını kapama
cl_radartype : Radar görünümünün saydamlığıdır
1 = Saydam | 0 = Yarı saydam [tavsiye = 0] [defauld = 0]
cl_scalecrosshair : (cl_crosshairscale) Xhair boyutu
cl_crosshairalpha
cl_crosshairusealpha
cl_c4progressbar
cl_radaralpha
hud_centerid : Silahınızı bir oyuncuya doğrulttuğunuzda o oyuncunun nicki 1'de ekranın ortasında - 0'da ekranın sol alt köşesinde görünmesini sağlar
1 = Nick ortada | 0 = Nick sol altta [tavsiye = 1] [defauld = 0]
hud_fastswitch : Herhangi bir slottaki silahı hızlı seçmek için kullanılır
1 = hızlı | 0 = Normal [tavsiye = 1] [defauld = 0]
con_enable
cl_forcepreload
snd_mixahead
sv_forcepreload
r_DispUseStaticMeshes
Mikrofon Bölümü
voice_loopback : Kendi sesinizi duyma
voice_avggain : Sesiniz çok fazla çıkıyor ve pek anlaşılmıyorsa yükseltin
voice_maxgain : Sesiniz biraz az çıkıyorsa yüksektin
Ses Bölümü
hisound : Sesleri 8 bit algılamayı ve yüksek sesleri duymamanızı sağlar.
loadas8bit : Sesleri 8 bit algılamayı ve yüksek sesleri duymamanızı sağlar.
Görsellik Bölümü
net_graph : Bu komutla o anki fps'nizi görebilirsiniz.
0 = kapatır | 1-2-3 = Açar [tavsiye 3]
fps_max : Bu komutla maksimum fps sınırınızıyapmış olursunuz. Yani performansı kısıtlamamış olursunuz.
60 = Defauld | 101 = Maximum Fps [tavsiye = 101]
cl_himodels : Bu değişkeni 0 olarak atamanız yüksek kaliteli model renderingini engelleyerek FPS artışına katkıda bulunacaktır.ü
1 = Yüksek kalite | 0 = Düşük kalite [defauld = 1]
cl_showfps : FPS'nizi ekranın sol-üst köşesinde gösterir, net_graph aktif deil ise bunu aktif etmeniz önerilir.Fpsnin sol üstte görünümü ;
1 = Açık | 0 = Kapalı [defauld = 0]
cl_phys_props_enable : Kullanıcı taraflı fiziksel objeleri gösterme
cl_phys_props_max : En fazla fiziksel obje miktarı
cl_show_splashes : Suda oluşan sıçramalar
cl_ragdoll_physics_enable : Ölü bedenleri gösterme
cl_show_bloodspray : Kan
cl_ejectbrass : Silahınızdan çıkan boş kovanlar
cl_show_splashes : Su sıçramaları
r_rainsimulate : Yağmur
mat_fastnobump : Hızlı bump-mapping
mat_fastspecular : Hızlı specular-mapping
mat_bumpmap : Bump-mapping
mat_specular : Specular-mapping
mat_dxlevel : Bu ayarla çok güçsüz bir PC'niz olmadıkça oynamayın. Gerçekten kalite düşüyor. Diğer değerler, 80, 90, 95 (,60 ama bunu kullanmayın) Ayrıca 9.0 destekleyen bi kartınız varsa 7.0 kullanmanız saçma.
mat_clipz : Gereksiz objeler
mat_mipmaptextures : Texture işlenmesi/mesafe
mat_hdr_enabled : HDR
mat_picmip : Texture kalitesi (0...4)
mat_reducefillrate : Shader doldurma hızını düşürme
mat_trilinear : Trilinear filtreleme
mat_wateroverlaysize : Su kalitesi
violence_agibs : Kan & blood & vücud parçaları vs.
violence_hgibs : Kan & blood & vücud parçaları vs.
violence_hblood : Kan & blood & vücud parçaları vs.
violence_ablood : Kan & blood & vücud parçaları vs.
4'ü için ;
1.0 = Görünür | 0 = Görünmez [tavsiye = 0] [defauld = 1]
muzzleflash_light : Silahtan çıkan ateşler
r_lod : Model detayı seviyesi (-5=en yüksek. +5=en düşük)
r_rootlod : Genel detay seviyesi (Verilebilinecek en yüksek değer = 7.1)
[defauld = 1] [tavsiye = 1]
r_avglight : Vertex shader üstünde ortalama ışıklandırma
[defauld = 2] [tavsiye = 2]
r_shadows : Gölgeler
r_worldlights : HDR ile ilgili olabilir
r_dynamic : Bu değişkenin 1 olması dynamic-lightning denilen uygulamayı devreye sokar ve FPS'yi düşürür. Dinamik ışıklandırma;
1 = Açık | 0 = KapaLı [tavsiye = 0]
r_cheapwaterend : Su textureleri
r_cheapwaterstart : Su işlemeleri
r_decal_cullsize : Uzaktaki işleme/texture kalitesini düşürme
r_decals : Kurşun izleri ;
300 = Görünür | 0 = Görünmez [tavsiye = 0] [defauld 300]
r_drawflecks : Mermi çarpmalarını kapama
r_drawmodeldecals : Model üstündeki değişmeleri kapama
r_lightinterp : Işık interpolasyonu
r_occlusion : Görüntü kalitesini düşürürken FPS arttırır
r_propsmaxdist : Obje dönüşüm mesafesi ayarlama
r_waterforceexpensive : Yüksek kaliteli su
r_lightmap : Bu değişkeni 0 yapmak haritalardaki ışıklandırma ve gölgelendirme modunu software moduna yakın bir tarza çevirerek FPS'yi arttırır.
1 = Normal kalite | 0 = Düşük kalite [tavsiye = 1] [defauld = 1]
mp_decals : Bu komutla mermi delikleri, logoların görünümü
300 = Açar | 0 = Kapatır [defauld 300] - [tavsiye 0]
gl_picmip : Genel texture,model,skin kalitesini düşürerek ekran kartınız üstündeki yükü hafifleten bu komutta,ne kadar "yüksek değerler" verirseniz kalite o kadar düşer,buna bağlı olarak "FPS yükselir".
0 = Defauld değerdir | 0.75 = Düşük kalite yüksek fps
gl_max_size :En yüksek texture boyutunu belirler.VooDoo 3 ve aşağı kalitede olan 3dfx kartları için en yüksek
değer 256'dır(kimde kaldi o kartlar lem : ).Eğer bir Ge-Force'a sahipseniz bu değeri 512'ye çıkararak çok daha kaliteli görüntülere sahip olabilirsiniz.Bu değeri ne kadar 'düşürürseniz' FPS o kadar 'artar' ama aynı şekilde görsel kalite 'düşer'.
256 = Normal kalite normal fps | 128 = Düşük kalite yüksek fps | 64 = Çok duşuk kalite çok yüksek fps [tavsiye = 256]
gl_cull : Bu komut herhangi bir 3-D sahnesinde sadece 'görünen' nesnelerin render edilmesini sağlar.Görünmeyen nesnelerin render edilmesinin pek de bir faydasının olmayacağını düşünerek bu
değerin 1 olarak kalması çok faydalı olur.
1 = normal kalite | 0 = düşük kalite [tavsiye = 1] [defauld = 1]
gl_playermip : Bu komutu gl_picmipin oyuncu modelleri için olanı olarak da düşünebiliriz.Ne kadar yüksek değerler verirseniz FPS o kadar 'artar' ama kalite düşer.Bu komutu kullanırken ne kadar yüksek
değerler vermeniz tamamiyle sizin insiyatifinize kalmış.
[tavsiye 0.0] [defauld = 0.0]
gl_lightholes : Default olarak gelen 1 değeri "ışık deliklerini" görmemizi sağlar.Bunu 0 yapmanız FPS'yi arttırır.
1 = Görünür | 0 = Görünmez [tavsiye = 0] [defauld = 1]
gl_round_down : Bu komut texture boyutundanki round-down değerini belirler.Yüksek değerler vermeniz durumunda fps artacağı gibi texture kalitesi düşecektir
3 - 9 arası değer verebilirsiniz | [defauld = 3]
gl_texsort : Bu değerin 1 olması durumunda texturelar daha canlı ve parlak görünecektir.0 yaptığınızda FPS artacağı gibi görsel kalitede düşme yaşanabilir.
/gl_texturemode [Texture Modunun ismi]
1-)GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST
2-)GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
3-)GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR
4-)GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR
En kaliteliden kalitesize doğru sıralama:
4>3>2>1
En yüksek FPS verenden en az FPS verene doğru olan sıralama:
1>2>3>4
NOT:En yüksek FPS veren 1 ve 2. modları kullandığınızda uzaktaki nesneleri tam olarak seçemeyebilirsiniz.
gl_wateramp : Bu değişkenin 1 olması bazı haritalarda olan "sulardaki" dalgaların şiddetini(amp) arttırır.
1 = Dalgalı | 0 = Dalgasız [tavsiye = 0] [defauld = 0]
gl_ztrick :
fog_enable : Sis
fog_enable_water_fog : Su sisi
CS Mikrofon Ayarları
voice_enable : 1
voice_loopback 1[Kendi Sesinizi Konusurken bir yandan duymak istiyorsanız.]
bind k +voicerecord[K Tusuna basılı tutunca konusma başlar, K yerine baska tusa entegre edebilirsiniz.]
+voicerecord :[Mikrofon Full Açık Olur]
-voicerecord :Mikrofonu kapatır.
|
|
|